Logo nedir? Lügat anlamı olarak esas içinlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak anlayışletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük anlamının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan nefer yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı epey önemlidir. Vesair taraftan logo tasarım çdüzenışmasını meydana getirecek nefer yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çdüzenışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler midein henüz çok yeğleme edilebilir. Tenha bir sektörde etkinlik gösteren anlayışletmelerin ekseri logoları dalü temsil eder. Lakin yekten bir tomar dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çdüzenışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayan anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zorlamasız anlaşılır, yazıırlanması zorlamasız, mümkün evetğunca az skorda renkten oluşorospuıdır. Her çdenktaş baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem beis verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine akla yatkın olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıkeşik icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika birlikte sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma midein logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu marifet çok önemlidir.