Logo nedir? Söz mealı olarak gerçeklik karşılığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işlemletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda lafız mealının haricinde, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan nefer yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. özge taraftan logo dizayn çaldatmaışmasını yapacak nefer yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, işlemletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler bâtınin henüz çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde faaliyet gösteren işlemletmelerin genellikle logoları dalü özümleme fiyat. Fakat çabucak çokça dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çaldatmaışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayan işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, palas anlaşılır, yolırlanması palas, olanaklı olduğunca azca sayıda renkten oluşmalıdır. Her çyeksan baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yüce mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine tatminkâr olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafısilsile lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ da akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma bâtınin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu bilgelik çok önemlidir.