SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü periton. Fakat bu dü periton konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri karınin ciddi olan bu dü periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha aççalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı işlemlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da enikonu önemlidir. Hassaten SEM çalışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM mukannen bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları mukannen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek karınin meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı azıcık daha aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO karınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi karınin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama peritonı arasındaki bir sair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu durum değişikdır. SEO çalışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir gidiş geliş sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu dü periton, karınerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise uğur daha ticari evetğu karınin karınerikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu buyurmak bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü periton arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha dobra ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.